5 συμβουλές για να κοιμηθεί με ασφάλεια

Jun 22 , 2021

5 συμβουλές για να κοιμηθεί με ασφάλεια

Ειδικά κατά τους πρώτους μήνες ζωής, υπάρχουν κάποια πράγματα που θα πρέπει να προσέξετε για τον ύπνο. Ανακάλυψε τα όλα εδώ!

Είναι σημαντικό να προστατεύουμε τον ύπνο των μικρών. Ολόκληρη η παιδιατρική κοινότητα συμβουλεύει και υπογραμμίζει πως το νεογέννητο θα πρέπει να κοιμάται δίπλα στη μαμά κατά τους πρώτους μήνες της ζωής του, στο δωμάτιο των γονιών.

Το να έχετε κοντά το μικρό σας έχει πολλά πλεονεκτήματα, διευκολύνει τα νυχτερινά ταΐσματα και τη φροντίδα του και  προσφέρει ευεξία και ηρεμία τόσο σε εσάς τόσο και στο μωρό σας, γενικά ευνοεί το δεσμό σας. Προσφέρει επίσης ασφάλεια, σύμφωνα με πρόσφατες μελέτες, το να κοιμάστε κοντά με το μωρό μειώνει κατά 50% τον κίνδυνο για το σύνδρομο αιφνίδιου βρεφικού θανάτου (SIDS), το οποίο μπορεί να εμφανιστεί κατά τον πρώτο χρόνο ζωής του μωρού.

Εδώ λοιπόν, θα βρείτε κάποιες συμβουλές για να κοιμηθείτε ήσυχοι (και ασφαλείς!). Ας τις δούμε μαζί:

  1. Μη βάζετε το μωρό για ύπνο στο κρεβάτι μαζί σας.

Τουλάχιστον κατά τους πρώτους μήνες της ζωής του, καθώς υπάρχει κίνδυνος ασφυξίας και υπερθερμίας. Αφήστε  το στην κούνια του, συνδέστε  τη ή τοποθετήστε τη δίπλα στο κρεβάτι σας, ώστε το μωρό να αισθάνεται την παρουσία σας. 

  1. Βάλτε το μωρό να κοιμηθεί ανάσκελα

Σε επίπεδη και άκαμπτη επιφάνεια, με καλή διάταση της πλάτης, αποφεύγοντας μαξιλάρια ή ογκώδη και μαλακά υλικά. Τα μαξιλάρια θηλασμού είναι χρήσιμα μόνο όταν το μωρό είναι ξύπνιο, αλλά δεν πρέπει να χρησιμοποιούνται ποτέ όταν το βάζουμε για ύπνο. Ούτε στην κούνια, ούτε στο κρεβάτι των γονιών.

  1. Μη σκεπάζετε πολύ το μωρό.

Αποφύγετε κουβέρτες και άβολα παπλώματα, μη ζεσταίνετε πολύ το δωμάτιο και βάλτε το κρεβατάκι ή την κούνια μακριά από παράθυρα και θερμαντικά μέσα.

  1. Το κάπνισμα σε χώρους που βρίσκεται το μωρό μπορεί να κάνει κακό στην υγεία του.

Μην αφήνετε τον εαυτό σας να παρασυρθεί να καπνίσει, τουλάχιστον όταν είστε στο σπίτι. Φροντίστε να διατηρείτε τον αέρα στο δωμάτιο του μωρού πάντα φρέσκο και καθαρό.

  1. Χρησιμοποιήστετην πιπίλα. Άλλος ένας σύμμαχος για έναν ήσυχο ύπνο.

Έγκυρες μελέτες έχουν αποδείξει πως η χρήση της πιπίλας κατά τη διάρκεια του ύπνου, είτε του νυκτερινού είτε του ημερήσιου, παρέχει μεγαλύτερη προστασία έναντι του συνδρόμου αιφνίδιου βρεφικού θανάτου (SIDS).